پشت پرده روغن های صنعتی (روغن مایع امروز بدتر از روغن جامد دیروز!)
پشت پرده روغن های صنعتی (روغن مایع امروز بدتر از روغن جامد دیروز!)
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

 

 

معمولا نسل جوان امروز را نسل روغن‌نباتي خطاب مي‌کنند.در آینده نزدیک نیز کودکان امروز را جوانان روغن مایع نباتی دیروز خطاب خواهند کرد!

 در گذشته نه چندان دور کسي از مضرات روغن جامد مطلع نبود، اما نسل روغن‌هاي پرطرفدار جامد در حال انقراض است و بخش اعظم روغن‌هاي مصرفي، روغن مايع گياهي است. در اين بين روغن‌هاي مخصوص سرخ‌کردن نيز با ورودشان به بازار صنايع غذايي، به ما يادآوري کردند که روغن‌هاي مايع معمولي هم براي سرخ‌کردن و حرارت بالا توليد نشده‌اند. با وجود آنکه هنوز هم خيلي‌ها اعتقاد دارند روغن‌نباتي مزه غذا را بهتر مي‌کند، اما ديگر کمتر کسي است که براي سرخ‌کردن از روغن‌هاي معمولي استفاده کند. مدت‌زمان زيادي از توليد روغن‌هاي مخصوص سرخ‌کردن نمي‌گذرد و هنوز ابهام‌هاي زيادي در مورد نحوه مصرف، مواد تشکيل‌دهنده و کيفيت آنها وجود دارد.هر روز نیز ابعاد جدیدتری از مضرات این روغن ها مشخص می گردد.در آینده نزدیک نیز باید منتظر افزایش بیمارانی باشیم که همچون روغن نباتی جامد دیروز دلیل اصلی بیماریشان در اثر مصرف سالها روغن مایع امروز است.

روغن های خوراکی امروز روغنهای سردی هستند که بیش از اینکه کاربرد خوراکی داشته باشند کاربرد صنعتی دارند.در گذشته از این روغن ها در جلا دادن  در صنایع چوبی، تولید روغن چراغ، روان کننده برای موتورهای بخار در ترابری، تولید شمع  و... مورد استفاده قرار می گرفته.گیاهان این روغن ها بعضا سمی بوده که امروزه با اصلاحات ژنتیکی این روغن ها به روغن خوراکی تبدیل شده اند.(در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این روغن ها به دست خواهید آورد)

روغن های خوراکی امروز اغلب از این گیاهان و یا مخلوطی از آنها تولید میگردد:

 

روغن دانه سویا

 

روغن کانولا (کلزا)

 

روغن پالم

 

 

روغن پنبه دانه

 

 

آفتابگردان

 

 هسته انگور

 

 

 

 

 

 

روغن دانه سویا


یکی از موارد ‏ دخالت‏های استعمار، در کشاورزی ما بود با به‏ اصلاح مطالعاتی که کارشناسان‏ کشاورزی آنها تحت پوشش کارشناسنان ملل متحد،یونسکو و غیره در تشخیص و تعیین دانه نباتی که باید در کشورها کشت شود،به عمل می‏آوردند.در ایران که مرکز تاخت و تاز مستشاران بدون پوشش‏ یا تحت پوششهای ظاهر فریب یونسکو یا اف آ او و از این ردیف بود تحت این‏ عنوان که روغن سویا روغن وافر و ارزانی‏ است،آنرا به کشور ما تحمیل کردند و برای مقدمه کار،ناگهان سرمایه داران‏ وابسته و صاحبان صنایع روغن نباتی‏ مقالات متعددی در چند صفحه در روزنامه ها در مزایای این‏ روغن نشر دادند تا مردم ایران را که‏ تا این تاریخ شاید نامی هم از سویا نشنیده بودند،دچار انحراف ذهن ساخته‏ و بعنوان اینکه «مائده‏ای»!به آنها تقدیم می‏کنند،اسیر عوارض روغن‏ سویا که قرار بود در پوشش این تبلیغات به‏ ایران سرا زیر شوند،سازند.

 

 

همزمان با درج این مقالات که سر تا پا در مدح سویا بود شرکتی از همین صاحبان‏ صنایع که آگاه و نا آگاه دنباله ‏رو سرمایه‏ داری وابسته به صهیونیسم بودند،به نام‏ شرکت توسعه کشت دانه‏ های روغنی‏ تأسیس شد و بر خلاف آنچه انتظار می رفت‏ شروع به توسعه کشت دانه  سویا که‏ اساس امیدی به توسعه کشت آن نبود، کرد.می ‏دانیم که دانه ی سویا از جمله‏ زراعت‏هایی است که به آب فراوان و محیط مرطوب نیاز دارد.خوب کشوری که همه می‏دانید دچار کم آبی و خشکی است چرا باید بدون‏ توجه به مقتضیات اقلیمی خود،به توصیه‏ کارشناسان خارجی را انتخاب کند؟! بر اساس این برنامه که جلوگیری از خود کفا شدن نسبی کشور از نظر دانه‏ های‏ روغنی تحت پوشش آن قرار داشت،برنامه‏ پیاده کردن کشت دانه سویا(لوبیا چینی)در دستور کار قرار گرفت.

 

تولید روغن مایع‏ در ایران که ماده اولیه آن اکثرا سویا می‏باشد همراه با تدابیر حفاظتی نیست یعنی‏ به بطور سهمی هیدروژنه می‏شود و نه اسیدهای چرب اشباع شدهء اضافی گرفته میشود نه دستگاههای تصفیه و بخصوص مراحل‏ بعد از بی بو کردن،از فولاد زنگ نزن هست‏ و نه زیر چتر حفاظتی ازت قرار می‏گیرد.هم‏ در آشپزخانه مصرف می‏شود و هم حرارت‏ بیش از 180 درجه سانتی گراد می‏بیند.
این روغنها اصولا نباید به مصارفی برسد که لازمه آن حرارت دیدن است چه رسد به‏ اینکه اکثر این اغذیه که خوارک قسمت مهمی‏ از شهر نشینان ما شده تحت حرارتهای بیش‏ از 180 درجه سانتیگراد فراهم می‏گردد.

 با تمام این خصوصیات استعمارگران غالبا صهیونیست و کنترل کننده دنیای امروز، همانطور که داروهای مشکوک و احتمالا سرطان ‏زا را به جهان سوم صادر می‏کنند تا روی مردم این سرزمین‏ها مانند موش آزمایشگاهی آزمایش شود برای فروش‏ روغن سویا نیز با تمام قوا به جهانیان فشار سیاسی وارد می آورد.

 

زیان‏های سویا

 

 

-مصرف سویا، باعث کاهش سلول های جنسی مردانه(اسپرم) و همچنین ناباروری در مردان می گردد.

 

-مصرف سویا فعالیت استروژن(هورمونی که تاثیر منفی بر روی سلول های جنسی مردان دارد) را افزایش می ‌دهد. افرادی که میزان سویای بیشتری مصرف نموده ‌اند، ‌سلول های جنسی در آن ها حدود 41 میلیون کمتر از کسانی است که سویا نخورده ‌اند. طبق مشاهدات، میزان اسپرم طبیعی بین 80 تا 120 میلیون در میلی لیتر می ‌باشد.

 

-مصرف فراوان آن در مردان تاثیرات منفی در پی دارد سویا در مردان سبب تاثیر منفی بر رفتار اجتماعی آنان و بروز رفتارهای خشن می شود.

 

-مصرف سویا در پسران،ریسک ایجاد سرطان بیضه را در بزرگسالی افزایش میدهد. فیتواستروژن های سویا میتواند باعث کاهش چشمگیر میزان اسپرم در منی مردان شود.

 

-سویا همچنین حاوی مقادیر زیادی مواد ضد مغذی است .از جمله این مواد ممانعت کننده های آنزیمی هستند که با باند شدن به تریپسین و سایر آنزیم ها از عملکرد آنها ممانعت کرده و از جذب پروتئین جلوگیری میکنند.در مطالعات حیوانی، رژیم های غنی از ممانعت کننده های تریپسین،باعث ایجاد و حاد شدن مشکلات پانکراس از جمله سرطان پانکراس میشود.

 

-مطالعات متعدد همچنین حاکی از تاثیر ایزوفلاوونوئیدهای سویا در اختلال عملکرد تیروئید و ایجاد گواتر است.

 

-سویا همچنین حاوی هماگلوتنین است ،ماده ای که باعث تشکیل لخته خون و تحریک چسبیدن گلبولهای قرمز به یکدیگر میشود که نه تنها مشکلات قلبی عروقی می آفریند بلکه باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت ها میشود.

 

-ایزوفلاوونوئبدهای سویا ترکیباتی شبیه به استروژن هستند که فیتواستروژن نامیده می شوند.دریافت مقادیر بالای فیتواستروژن های سویا میتواند باعث ایجاد اختلالات داخلی در کودکان شود مطالعات متعدد نشان داده است که در نوزادانی که شیر خشک حاوی سویا دریافت کرده اند نسبت به آنهایی که با شیرخشک معمولی تغذیه شده اند، بلوغ زودرس بیشتر اتفاق می افتد، زیرا غلظت های بالای فیتواستروژن های سویا باعث میشود که سطح هورمونی در کودکان همانند بالغین گردد. نوزادانی که فرمولای سویا مصرف کرده اند ،2 برابر بیشتر از سایر کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 می شوند. شیر خشک حاوی سویا علاوه بر اینکه تاثیرات منفی هورمونی اعمال میکند،1000 برابر بیشتر از فرمولای معمولی آلومینیوم دارد.

 

 

- تریپسن و هماگلوتینین سویا باعث کاهش رشد در کودکان میگردند.

 
 

نامرغوبیت روغن سویا

- روغن سویا در قبال اکسیژن هوا بشدت‏ آسیب پذیر است.

- روغن سویا در قبال حرارت هوا بشدت‏ آسیب پذیر است.

- روغن سویا به علت دارا بودن اتصال سوم اسید لینولنیک که در این روغن،حدود 9% کل اسیدهای چرب می‏باشد و وجود فسفاتیدها و ایزومرهای ناپایدار و مواد غیر قابل‏ صابونی موجود در روغن،در خطر برگشت‏ طعم قرار دارد و با وجودی که خیل عظیمی‏ از کارشناسان و پژوهشگران در آزمایشگاه های تجسس آمریکا و اروپا از سال‏ها قبل‏ سر گرم مطالعه بمنظور چاره جوئی و رفع‏ این عیب هستند هنوز نتوانسته‏اند از برگشت طعم آن کلا جلوگیری کنند.

 

روغنکانولا (کلزا،نوع خاصی شلغم روغنی که میزان مواد سمی آن را به حداقل رسانده اند)

 

 

 

کانولا، گیاهی از خانواده چلیپاییانBrassiea  است که ابتدا در ایران کشت می شده و ۷۰۰ سال پیش برای تولید روغن چراغ به لهستان برده شده است. پس از آن سال ۱۸۴۵ به فرانسه رفته و کلزا نام گرفته است. کلزا، گیاهی روغنی است که مقدار ماده مضر گلوکزینولیت در کنجاله و اسید اروسیک در روغن آن بالا است و مصرف خوراکی ندارد و فقط برای جلا دادن وسایل چوبی همراه روغن برزک استفاده می شود. اگر چه در قرن سیزدهم این محصول در اروپا به عمل می آمد ولی استفاده از آن تا زمان توسعه نیروی بخار عملی نشد و در آن زمان بود که ثابت شد ترکیب روغن کلزا، آب و بخار بهتر از هر وسیله لغزان کننده دیگری سطح فلزات را می شوید.در حقیقت احتیاج به فرآورده های دانه های کلزا از کمبود بحرانی روغن کلزا پس از محاصره منابع روغنی کلزای اروپا و آسیا در جنگ جهانی دوم از اوایل سال های ۱۹۴۰ شروع شد. در آن زمان این روغن به طور مبرم به عنوان وسیله ای چرب کننده برای تعداد فزاینده  موتورهای بخار در کشتی  های نیروی دریایی و ترابری استفاده می شد.سال ۱۹۴۵ این گیاه به کانادا رفت و روی آن اطلاعات ژنتیکی صورت گرفت که آن را به روغن خوراکی با درصد اسید اروسیک پایین حدود یک درصد تبدیل کردند.

 

روغن کانولا (کانادا + اویل): روغنی است که از گیاه منداب (کلزا) تهیه می شود. روغنی است صنعتی که توصیه می شود که حتی حیوانات هم از این گیاه تغذیه نکنند زیرا باعث وحشی شدن حیوان می شود. این که گفته می شود کسانی که جراحی قلب انجام دادند از روغن کانولا استفاده کنند کاملاً اشتباه است و حاصل اندیشه های ضد بشری صهیونیستی است.

 

مضرات کلزا:

قابلیت فاسدشدن آن نسبت به سایرروغن ها بیشتراست.

وقتی در دمای بالا به آن گرما داده شود،دود ناشی از آن باعث ابتلا به سرطان ریه میشود.

تحقیقات و آزمایشات نشان می دهد که وقتی این روغن را در دمای بالاگرمادهیم، سم ایجاد می شود.

سبب تولید رادیکال‌های آزادی می شود که برای بدن مضر است.

 

 

روغن پالم

 

  

 

این گیاه اولین بار در کشورهایی مثل آنگولا و توگو به عمل آمد. تکثیر و داشت آن در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی و فیلیپین از سال 1848 میلادی شروع شد.امروزه روغن پالم دومین روغن نباتی جهان از نظر تولید به شمار می‌آید ضمن آنکه بالاترین میزان صادرات را در میان روغن‌های نباتی به خود اختصاص داده است.  این روغن از سال 2004 با افزایش تولید مواجه شده و روغن سویا را که تا پیش از آن سرد مدار تولید در جهان بوده کنار زده است.

مصرف روغن پالم در صنایع صابون سازی و همچین مشتقات روغن پالم در صنایع مختلف آرایشی، بهداشتی و شیمیایی از گذشته مطرح بوده است.از روغن پالم می‌توان در تهیه چربی‌های مورد استفاده در خوراک دام، کاربردهای ترکیبات شیمیایی، صابون، لوسیون‌ها و کرم‌های آرایشی، مرکب‌های چاپ، انواع شمع، گریس‌های روان‌ساز و انواع اسفنج پلی اورتان استفاده كرد. امروزه یکی دیگر از صنایعی که در آن روغن پالم مورد استفاده قرار گرفته صنعت سوخت است به نحوی که از این روغن به‌جای بنزین به عنوان سوخت خودرو استفاده می‌شود.

 

امروزه بر نیز مطالبی اثبات شده که بد نیست آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم: 

-هسته پالم حاوي  اسیدهای اشباع مريستيکي و لوريکي است که بسيار مضرند.روکشهاي کاکائويي مواد غذايي(بستني، کيک، تافي، پيراشکي و...)  که بر پايه روغن نارگيل و هسته پالم توليد ميشوند، جزء مضرترين و بی کيفيت ترين روغنها هستند.  

-جامد بودن این روغن موجب تمایل به رسوب چربی در جدار عروق می گردد. 

 -گرچه HDL با مصرف این روغن افزایش می یابد ولی کل کلسترول(کلسترول توتال) نیز در درازمدت با مصرف آن بالا می رود. 

 

  روغن هسته انگور

 

  چنان که از نامش بر می آید از روغنی است که از هسته انگور به دست می آید.در هسته انگور مقداری روغن موجود است‌. روغن هسته انگور Grape seed oil به رنگ زرد مایل به سبز است.این روغن هم مدتی است که در بازار رواج پیدا نموده است.

مانند سایر روغن های معرفی شده این روغن هم طبیعت سردی دارد.این روغن بیشتر در صنایعی مانند رنگ سازی و صابون سازی کاربرد دارد. روغن هسته انگور از ضایعات کارخانه های شراب سازی در اروپا بدست می آید.مصرف برخی پلی فنل ها که در هسته انگور موجود است باعث کاهش جذب آهن در بدن و افزایش ابتلا به بیماری کمبود آهن می‌شود در واقع روغن هسته انگور باعث کم خونی می شود.

روغن هسته انگور برای پخت از روغن هسته انگور که مصرف موضعی دارد متفاوت است.از روغن های طبیعی برای درمان موضعی بیماری های مختلف استفاده می کنند.

 

روغن پنبه دانه

 

 

 

 

نوعی روغن نباتی جدید است که از دانه‌های گیاه پنبه استخراج می‌شود. این روغن را پس از جدا نمودن پنبه دانه از لیف، به دست می‌آورند. این روغن را حتماً باید برای مصارف خوراکی تصفیه کنند. معمولاً در تهیهٔ چیپس سیب زمینی و دیگر انواع اسنک از این روغن استفاده می‌کنند.

این روغ مصرف خوراکی ندارد ولی محققان دانشگاه تگزاس اخیرا با ایجاد تغییرات ژنتیک گیاه تراریخته ای را تولید کردند که با تضعیف سم گوسیپول، نوعی سم طبیعی که در دانه‌های پنبه وجود دارد و آنها را از آفت ناشی از حشرات حفظ می‌کند،قابلیت خوراکی داشته باشد.

 

 

 

گوسیپول تاثیرات سوئی بر رشد و تولید مثل موجودات زنده دارد.

 آرد پنبه دانه یکی دیگر از منابع خوراک دامی است. محتوای پروتئینی پنبه دانه کمی پایین تر از کنجاله ی سویاست.در دامداری صنعتی امروز پنبه دانه ها به عنوان یک پروتئین مکمل برای گاوهای نر جوان به خاطر اثرات مضر آنها بر تولید مثل توصیه نمی شوند.

همچون روغن دانه سویا، روغن پنبه دانه را هم اغلب به طور جزئی یا کلی هیدروژنه می‌کنند مشکلی که در زمینه هیدروژنه نمودن چربی ترانس وجود دارد این است که این گونه روغن‌ها بسیار برای سلامتی مضرند. روغن پنبه دانه اولین روغنی بود که آن را هیدروژنه نمودند و البته در آن زمان برای مصارف خوراکی به کار نمی‌رفت، بلکه در تولید شمع از این روغن استفاده می‌کردند.

 

 روغن آفتابگردان

 

 

 

آفتابگردان گیاهی است یکساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند‌.گیاه بومی آمریکا که سرخ پوستان آن را به‌خاطر تخم آن که به مصرف غذا می‌رسد می‌کاشتند و پرورش می‌دادند‌.

روغن این گیاه گرم و خشک است و فوایدی برای آن بیان شده است.ولی فقط مقدار کمی از این روغن در روغن های صنعتی که به نام روغن آفتابگردان به فروش می رسد وجود دارد. بیشتر محتوای این روغن از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است.

                    

 

لازم به ذکر است که اگر روغن مایعی مثل آفتابگردان خالص باشد قیمتی 15 الی 20 برابر قیمتی خواهد بود که در بازار به فروش می رسد در صورتی که یک روغن 1 کیلویی آفتابگردان از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است!


 اخیرا تحقیقات نشان داده است که روغن آفتابگردان صنعتی و روغن‌های حاوی اسید آراشیدونیک مانند روغن جوانه ذرت،به علت ایجاد التهاب موجب افزایش درد و رنج افراد مبتلا به التهاب مفاصل و همچنین تولید رادیکال‌های آزادی است که برای بدن مضر است.

 

روغن های خوب

 

-روغن خوب همان روغنی است که پیشینیان ما استفاده می کرده اند و با آن عمر طولانی داشته اند.

-روغن خوب همان روغن هایی است که همه ی پیامبران الهی استفاده می کرده اند.

-روغنی که طبیعت آن سرد است برای مصارف صنعتی مفید است، نه برای مصرف انسان.

-روغن های صنعتی که به عنوان روغن خوراکی مصرف می شوند در دمای 40 درجه سانتیگراد در کبد منجمد می شوند.

-هنگام سرخ کردن و... مقداری روغن به دیوارۀ کنار گاز برخورد می کند که روغن خوب بعد از چند ماه به راحتی با یک دستمال پاک می شود در صورتی که روغن های سرد را باید با سیم ظرف شویی برطرف کرد.

-اگر میخی را که قابلیت زنگ زدن داشته باشد، در روغن صنعتی (نباتی) بیندازید، بعد از چند ماه زنگ می زند. بر خلاف روغن های خوب.

-اگر روغن خوب باشد، نباید موقع سرخ کردن داخل مواد غذایی نفوذ کند. مثلا برای سرخ کردن یک کیلو بادمجان، مصرف روغن را حتی تا یک هشتم روغن صنعتی کاهش می دهد .

-روغن نباتی های صنعتی به دلیل سوختن، بیش از یک بار قابل مصرف نیستند در صورتی که روغن های خوب نمی سوزند و می توانید آنها را صدها بار استفاده کنید. مثلا روغن کنجد 250 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

 

 
 

بهترین روغن های خوراکی:

 

1- روغن زیتون طبیعی و غیر صنعتی 

 

2- روغن کنجد ( عموما غیر صنعتی و کارخانه ای )

 

3- روغن محلی (روغن زرد)

 

4- روغن دنبه گوسفند

 

این روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب (دموی) هستند.

غیر از این چهار مورد بالا بقیه روغن ها چون طبیعتی سرد و خشک (سودایی) دارند خطرناک هستند.

غذایی که با این روغن ها سرخ می شوند (سرخ کردنی ها) دارای طبیعت تابستانی هستند و باعث تناسب اندام و لاغری می شوند. 

در سنین بالاتر از 35 باید در مصرف چربی ها و روغن های حیوانی کمی مراقبت کرد.

بهتر است از روغن زیتون برای خام خوری استفاده کرد

نه برای سرخ کردن.

ما در آینده دنبال چه می گردیم که در گذشته سراغ آن را  نمی گیریم؟

 

 

مافیای صهیونیستی غذای غرب که در همه ی جهان ریشه دوانیده است تنها به فکر تباهی نسل ها و کسب ثروت ولو به نابودی کل بشریت است.هر تحفه ای که غرب با سالها تحقیقات وبا تبلیغات فراوان برای نابودی و تباهی نسل ها به ارمغان آورده است، پس از چندی با علنی شدن مفاسد و معایبش به قیمت تباهی نسلی به فراموشی سپرده می شود و دوباره چیز جدیدی جایگزین آن می شود.ما در آینده دنبال چه می گردیم که در گذشته سراغ آن را  نمی گیریم؟ چرا به جای پیروی از راهی که گذشتگان و پیامبران ما پیموده اند و به مقصد رسیده اند به دنبال راه ها و چیز های جدیدی می گردیم؟ با توجه به اینکه اینکه روغن بخش مهمی از نیاز بدن انسان را تشکیل می دهد و کلیه افراد بالای 2 سال باید 30 درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدنشان از چربیها تامین شود آنها با در دست گرفتن این بخش حیاتی روغن های مضری را به خورد بشر میدهند که نتیجه آن افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، عقیم سازی و تضعیف نسل ها و بیمار شدن بسیاری از انسان هاست.

 نوزدهم تیر ماه 1391

 


نظرات شما عزیزان:

farhad
ساعت2:51---3 شهريور 1400
کسایی که گیاه خواری میکنن خوب میدونن که فقط روغن زیتون و روغن کنجد در این پست تایید میشه و حتی روغن های حیونی هم بسیار مشکل ساز هستند... خودتون برید تحقیق کنید.
اجداد ما حتی قبل از اینکه آتش اختراع بشه خام گیاه خوار بودن و اینا در تاریخ هست...
همه ی محصولات فراوری شده امروز به قدمت 120 سال هم نمیرسن بعضی هاشونم...


محمد ح
ساعت12:56---4 ارديبهشت 1398
گوسفند هزاران ساله که بعنوان گوشت یا چربی مورد استفاده انسان قرار گرفته و عقل حکم میکنه اگه روغن دنبه گوسفند مضر هم می بوده، در طی هزاران سال بدن انسان خودش رو با اون وفق داده. ولی روغن های گیاهی چی؟ کی میدونه روغن کلزا و سویا که پنجاه سال هم نشده انسان از اونها داره استفاده میکنه، برای بدن مضر نباشن؟؟
یه بار یه قطره روغن از این مارکهای معروف جدید در هنگام روغنکاری لولای درب خونه چکید توی دمپایی من و سه بار با مایع دستشویی شستمش تا لکه اون و چسبناکیش (پس از چند روز) پاک بشه! حالا ببین سر رگها چی میاره!
از اینکه اکثر مردم و حتی جوون ها هم حد اقل کبد چرب گرید یک دارن هم میشه به مضرات روغن های مایع پی برد.


حمید
ساعت1:07---23 فروردين 1398
سلام دوستان.در اینکه مافیاهای زیادی چه تو صنعت دارو و سایر صنایع وجود داره و اینکه دشمنان ما بهر حال دشمن اند شکی نیست.اما همین طوری و بدون رفرنس صحبت کردن و سوء استفاده از احساسات مردم اصلا صحیح نیست.بنده کارشناس ارشد علوم تغذیه ام.تا اونجایی که من میدونم برای روغنهای غیر سرخ کردنی از زیتون و یا کانولا باید استفاده کرد و برای سرخ کردن از روغن کنجد(کارخانه ای و تصفیه شده) ، روغن زیتون مخصوص سرخ کردن و یا روغنهای مایع مخصوص سرخ کردن.
روغنهای حیوانی هم بدلیل اشباع بالا بسیار مضر است و فقط و فقط در یک صورت میشه مقداری از اونا استفاده کرد و اونم روغنهای حیوانی با "اسید لینولئیک کونژوگه " که فقط در دامهایی که چرای ازاد دارن وجود داره و نه تو دامداری هایی که با نون خشک اداره می شن.
ممنون از حوصله تون.
اگه فک می کنید مطالب من اشتباهه لطفا نظرا ت تون رو بنویسید(البته با ذکر منبع) تا استفاده کنیم.
به امید داشتن ایرانی سالم و تندرست


حسن
ساعت0:34---8 آبان 1397
بسیار بسیار چرندیات به خورد مردم دادید. بی ریشه وبی پایه. مپل بقیه کارها وسیاستهاتون. وقتی مریض میشن به همیه اختراعات وابذاعات وزحمات پزشکی کشورهای دشمن مثل امریکا واسرائیل وغرب وشرق پناه میبرید ولی از پررویی وخباثت دست عالم وآدم رو از پشت بسته اید بی منطق وبیسواد

ثمین
ساعت6:20---12 اسفند 1396
خطاب به اونایی که قبول ندارن که روغن های مایع و نباتی مضر هستن. یه سوال: اجداد من و تو که صد سال عمر کردن و سالم بودن روغن مایع خوردن یا دنبه و روغن حیوانی؟ اینا از بی اطلاعی برخی هاست که دانش چندانی از تاریخ استعمار ندارن و باور نمی کنن که روشهای چپاول ملت ها برنامه ریزی شده هست. راستی میشه بگین چرا همزمان با مصرف تراریخته اینهمه سکته سرطان و بیماری های عجیب غریب زیاد شده؟ نکنه از هوا اومده؟ راستی چرا کشت تراریخته در اسراییل ممنوع هست اما در کشور ما واردات میشه؟ چرا کمپانی مونسانتو در هند هست و اینهمه برنج هندی و اقلام دیگه وارد ایران میشه؟ چرا نمک دریای قم که اینقدر مفیده رو از دست ما گرفتن و فقط خارج صادر می کنن؟ چرا قبول نمی کنین که عده ای در ایران مزدوری می کنن و برای ثروت اندوزی و حرص دارن مردمو با همین روغن های مایع ...می کشن؟ چرا فکر می کنین اسراییل دلش برای من و تو سوخته؟ کجای دنیا دیدین پزشکاشون اینقدر داروی شیمیایی تجویز کنن و هی مردمو مریض تر کنن؟ راستی دیدین پولدارها کهنه پاره هاشونو به فقرا میدن؟ دنیای سرمایه داری هم همینه: بدترین ها برای فقرا و مردم عامه هست. راستی می دونین طبس نتی اسلامی داره در خارج از کشور مشتری پیدا می کنه و ما بی خبریم و دلخوش به صنعتی که داره کشاورزی رو نابود می کنه؟

Masoomeh
ساعت17:07---24 دی 1396
رئییس صدا و سیما به یک ملت بزرگ خیانت میکند بخاطر تبلیغ روغن.در سن ۳۰سالگی کلسترول گرفتیم.

N
ساعت19:28---22 آذر 1396
با سلام و تشکر. حرفم با دوستانی هست که میگن ربطی به صهیونیست و این حرفا نداره، بهتره کمی بیشتر تحقیق کنیم ، یهودی ها خیلی قبل از اینکه من و شما باشیم برای نسل ما برنامه ریختن و هنوز هم به دنبال نابودی نسل هستند، میتونین کتاب تاریخ طب در ایران نوشته دکتر سریل الگود رو یه نگاهی بیندازید، سیریل الگود در کتاب خود می گوید: «مبارزه با طب سنتی از زمان شاه عباس صفوی که مقارن با ورود کمپانی هند شرقی به ایران بود، در دستور کار قرار گرفت، لیکن به علت مقاومت مردمی هیات هایی که در زمان صفویه به ایران می آمدند توفیقی به دست نیاوردند.»
و پس از اون در طی ده ها سال طب سنتی ایران تبدیل به شیمیایی میشه، حرف هایی هست که در اینجا قابل ذکر نیست اما بهتره برای پیرفت و سلامت نسل مون خودمون دست بکار شیم و به اصل خودمون برگردیم.


محمدپور
ساعت12:16---1 مهر 1396
روغن حیوانی- کرمانشاهی مرغوب خوابییده در خیک تلفن09124663507

آگاهی
ساعت13:58---31 مرداد 1396
من فقط می دونم از وقتی این روغن های مایع اومده به بازار و روغن جامد کلا حذف شده و همچنین فراوان شدن گوشت گوساله و گاو کار و بار متخصصین جراحی قلب و عروق حسابی سکه شده

شادان
ساعت0:11---20 مرداد 1396
خوشم میاد اکثرا دنبال منابع این مطلب میگردن..همه دنیا میدونن هیچ کشوری چشم دیدن ایرانو نداره معلومه ک همه تلاششونو برا براندازی مردم ایران میکنن.همینکه مقالات معتبر هم برا اثبات مفید بودن یک چیز مضر چاپ میشه و هیچ گونه وجدان علمی و انسانی رعایت نمیشه دانستن منبع دروغین یا واقعی چدردی رو دوا میکنه.بعدشم با این رشدی ک جمعیت دنیا داره و کمبود مواد غذایی معلومه این حجم تولید جوابگوی این رشد نیست.و اجبارا دست ب دامان مواد مضر میشن

زهرا
ساعت17:03---13 تير 1396
آیا روغن زیتون صنعتی خوب هست همهکه به چیزهای طبیعی دسترسی ندارن یعنی من خودم هر نوع روغنی رو باید از سوپر مارکت بخرم...

فرهاد
ساعت18:02---27 خرداد 1396
خب اگه راست میگین ومافیای زر وزور در کار نیست چرا صدا وسيما مرتبا این روغن های آشغال دونی و چيپس وپفک وبقيه چیزای مضر برای خانواده را مرتبا تو میان برنامه هاش تبلیغ میکنه مگه کشور صاحب نداره مگر رییس صدا وسيما خودش را مسوول نمیدانه.

سعید
ساعت8:59---26 خرداد 1396
منکه عاشق روغن گوسفند و دنبه هستم
آخه هم خیلی کیفیت دارن و هم مزه شونو دوست دارم


علیرضا
ساعت11:11---7 خرداد 1396
متاسفانه مطالب این خبر خیلی اشکال دارد و آدمها را گمراه می کند. هیچ مرجع علمی معرفی نشده و استدلال ها قابل اثبات نیستند.
هیچ ارتباط منطقی بین مضر بودن یک روغن و صهیونیزم وجود ندارد. و این به نوعی سوء استفاده از عدم آگاهی مردم است.
پیشنهاد می کنم روغن دنبه مصرف نکنید. روغن محلی زرد هم که پیشنهاد دادید، اصلا آدرس درستی نیست. چرا فکر می کنید هر چیز که اسم محلی دارد حتما خوب است.
صهیونیست ها و اسرائیلی ها از تولید کنندگان مطرح روغن زیتون و کنجد هم هستند.
لطفا کمی اندیشه کنید!


مهدی صفایی
ساعت13:20---30 ارديبهشت 1396
سلام به همه دوستان
یه راهکار خیلی ساده وجود داره که میشه دیگه روغن مصرف نکرد و غذای سالم بدون روغن، بدون قند و بدون نمک طبخ کرد و مهمتر از همه غذایی که مصرف میکنیم دیگه پروتئین ها و ویتامین ها و مواد معدنی و مواد مغذی ریز و درشت آن در اثر آب پز شدن یا سرخ کردن از بین نمیره
نسل جدید ظروفی که غذای پخته شده بدون آب و سرخ شده بدون روغن تحویل شما میده
09127023612


احمد
ساعت0:45---13 اسفند 1395
سلام .بايد همه چيز بخوريم فقط به خدا توكل كنيم
نان كه ميخوريم جوش شيرن ومواد شميايى ديگرداره
كوشت مرغ وگاو مكمل شميايى داره براى زود چاق شدن حيوان.
ميوهاى درشت كه ميخوريم كود شيميايى داره مثل پرتقال
انار و انگور و......


مصطفی
ساعت4:07---5 اسفند 1395
سلام همه دوستان ...این مطالب بیشترش درسته ...فقط بگم خدا بدادمون برسه و خدا لعنت کنه دولتمردای مارو که مردمشونو به این آشغال خوری عادت میدن ...صددرصد پای سود در میانه هم سود اقتصادی هم بیکار نموندن دکترای مملکت ...تو ایران درامد یه دکتر از اروپا و امریکا بیشتره خیلی هم بیشتره با توجه به فرق ارزش پول ...خلاصه دوستان طبیعی بخورین هرچی بیشتر تونستین ..و دعا کنین خودتونو مارو و همرو چون غیر خدا کسی بفکر ما نیست دولتمون فقط به فکر استفادس و تمام و ماها موشای آزمایشگاهی جهان سرمایه داری ..پس با درست مصرف کردن و ورزش روشونو کم کنیم ...من بین این روغن های جدید و جامد جامدو انتخاب میکنم ...ولی در کل روغن زیتون

محمدرضا
ساعت16:16---17 بهمن 1395
بعنوان ی کسی ک عمرش رو توی بهداشت و درمان جامعه گذاشته میگم این حرفا همش مزخرفه همش چرنده.حتی اگ نفت رو بریزیم تو ماهیتابه توش سرخ کنیم بخوریم بهتره تا روغن دنبه و شحم و این چرت و پرتا.روغن فقط روغن زیتون و کنجد و آفتابگردان و کانولا و سویا و خلاصه روغن های غیراشباع گیاهی.هرکس مشتاق سکته های قلبی و مغزی هست بسم الله دنبه و شحم هست بره بخوره.

فتوحی
ساعت8:35---17 بهمن 1395
با سلام و احترام

مطالب قرار داده شده کاملا منطقی بنظر میرسند اما خواهشمندم منابع مطالب ذکر شده را جهت حصول اطمینان از موثق بودن آنها بیان کنید.
باتشکر


fotouhi
ساعت8:20---17 بهمن 1395
با سلام
لطفا منابع مطالب درج شده را جهت بررسی بهتر و اطمینان از موثق بودن آنها قرار دهید.


هیتمن
ساعت14:30---11 بهمن 1395
لطفا این داستان پردازی و توهمات که صهیونیسم خدای جهانه همه رو کنترل میکنه و سازمان مخفیه و مثل تو فیلم ها... رو تموم کنید
همه سیاست مدار ها فقط به دنبال قدرت و پول بیشتر هستند نه رفاه مردم و ربطی به صهیونیسم نداره
آغای عزیز واقعیت رو همه شاهدیم مردم ایران ذاتا متقب اند از کارخونه دار گرفته تا دست فروش و بقال سرکوچه همه و همه شب و روز در تلاشند تا کلاهی سر ملت بکنن ربطی با اسراییل نداره


حورا
ساعت13:09---25 دی 1395
ممنون از توضیحاتتون

بشر
ساعت1:06---19 دی 1395
کم روغن بخورین صنعتیارو اصلا نخورین. تورو خدا مرغ هم نخورین عقیم میشین همون بلایی که سر دایناسورا اومد سرمون میاد

ابراهیم
ساعت4:19---20 آذر 1395
باسلام وعرض خسته نباشید.
من داشتم در مورد روغنهای مایع تحقیق میکردم که با مطالب خوب شما آشنا شدم وخیلی هم خوشم آمد وخیلی هم میخواهم مطالب فوق را ترویج دهم.چون میخوام از پله اول و از اندازه کم روغنگیری دانه کنجد وتخم آفتابگردان را شروع کنم ولی اطلاعاتم در مورد نگهداری روغن کم است ونمیدانم که برای نگهداری آنها افزودنی هم میخواهدویا اینکه مواد اضافی هست که باید تصفیه وکم گردد و از اینجور مطالب.


علی
ساعت3:14---12 آذر 1395
با سلام
از مطالب خوب وب سایت شما متشکرم.
ولی با توجه به نظرات گوناگون کاربران و دروغ هایی که هر روز در فضای مجازی با آنها مواجه هستیم. خواهشمندم که نظرات کاربران رو بررسی کنید تا بفهمیم چه روش و کدوم راه درسته! آخه هر کسی نظری داده!
ما خودمون یگ دستگاه روغن گیری داریم و در مشهد روغن کنجد می گیریم.
البته بنده بدون در نظر گرفتن منافع روغن گیری به دنبال کشف حقیقت هستم.
چه قدر بده که با این همه گرفتاری کاری و خانوادگی برای حفظ سلامتی مجبوریم محصولات کارخانه را مصرف نکنیم. مثلا تهیه رب در منزل . اگر بخواهیم هر چیزی را بخاطر سالم بودنش ، خودمان تهیه کنیم ، وقت برای قرار های کاری و مسائل خانوادگی خود نخواهیم داشت. البته منظورم این نیست که با خواندن این مطالب از محصولات کارخانه ای استقبال کنید. منظورم این است که چشم هایمان را باز کنیم و برای سلامتی و آرامش خود بهترین تصمیم را بگیریم.


فاطمه
ساعت17:54---16 آبان 1395
این روغن هایی که به خورد این مردم میدن .همه از مواد نفتی و پارافین درست میشه .و ما سونامی سرطان رو در ایران داریم .حالا کاره صهیونیستی یا ایرانی .فرقی نمیکنه .ولی به طور حتم میشه گفت که ایرانی .ولی در هر صورت سود بسیار خوبی داره درمان سرطان برای عوامل در کار .


Hani71
ساعت11:35---8 آبان 1395
در مورد روغن ذرت توضیح بدید ممنون

کیومرثیان
ساعت21:41---21 مهر 1395
سلام به همگی در مورد مطالب بالا شک نکنید همگی درسته هدف دشمن نابود کردن تدریجی ماست از زیتون کنجد ودنبه استفاده کنید اونم به اندازه اصلا از روغنهای صنعتی استفاده نکنید پشت همشون سعودیها هستن همتون رو به خدا می سپارم سالم باشید

saeid
ساعت19:43---12 مهر 1395
واقعا متاسفم که این خزعبلات رو به عنوان مطلب علمی منتشر می کنید.
80 درصد دروغ و عوام فریبی بود و 20 درصد کپی!!!!
حالا کانولا شد حاوی رادیکال آزاد و دنبه گوسفند شد روغن مفید ؟؟؟؟
واقعا متاسفم ...
همین کارا رو میکنید که اعتماد همه از مطالب به زبان فارسی برگشته ...
آدم پشیمون میشه از فارسی جستجو کردن
خواهش می کنم به سلامت دیگران احترام بگذارید و این مطالب رو پخش نکنید


حامد
ساعت14:37---2 مهر 1395
مرسی از اطلاعات مفیدی که دادید همچنین از یحیی عزیز

Elham
ساعت13:03---6 شهريور 1395
من اعتقاد دارم هر چیزی قدیمیش بهتره،چون سالمتره چون صنعتی در کار نبود ،من از این روغن های صنعتی متنفرم،روغن سرخ کردنی که دیگه فاجعست،من چند ساله روغن جامد استفاده میکنم ،هنوز بازم اعتقادم بر اینکه جامد از مایع بهتره وگرنه در کل که باید روغن رو تا میشه از برنامه غذایی حذف کرد .واز روغن حیوانی استفاده کرد البته اونم بمقدار کم،هر چیزی رو این دولت تبلیغ میکنه نباید استفاده کرد،اونها فقط بفکر منافع خودشون هستن دلشون برا مردم نمی سوزه .

زهرا
ساعت22:42---20 مرداد 1395
علت این همه مرگ و میر در سن های پایین همین تقلب هایی هست که در صنایع مواد غذایی صورت میگیره...به نظر من همون روغن جامد که قبلا استفاده میکردیم شاید از این روغن مایع بهتر بود...یه نگاه به استخوان بندی و فیزیک قدیمی ها بندازین تفاوت ها مشخصه....

سهراب
ساعت22:35---20 مرداد 1395
سپاس عالی بود....من جدیدا روغن مایع که میخورم سردرد و چشم درد شدید میگرم نمیدانم چرا...روغن جامد که میخورم برطرف میشه قبلا اینجوری نبودم....مطمئنم چیزی بهش اضافه کردند....خیلی اذیت میشم....روغن جامد هم که کم گیر میاد مگه روغن های شیرینی فروشی بگیرم...

مینا
ساعت17:22---20 مرداد 1395
والا ادم‌میمونه چی خوبه چی بد،،خدا به خیر کنه و از سر مسئولین نگذره

علی
ساعت10:39---19 تير 1395
سلام. به ظر من از این چیزایی که نوشتید فقط ۱۰ درصدش درسته بقیشو از خودتون در آوردید. اگه درسته رفرنس بدید که مثلا چرا روغن هست انگر مضره؟؟ از خودتون مطلب در نیارید:

مری
ساعت13:48---17 تير 1395
جنتی از چه رو غنی استفادا میکنه؟همه باید از اون روغن استفاده کنن .چون اثر خودش رو نشون داده.ازاین که تا این حد به فکر این ملت بد بخت مفلوک نفرین شده هستید سپاس گذاریم.

مری
ساعت13:38---17 تير 1395
جنتی از چه رو غنی استفادا میکنه؟همه باید از اون روغن استفاده کنن .چون اثر خودش رو نشون داده

طاها
ساعت11:46---16 تير 1395
روغن خریدم رنگش مثل بنزین قرمز آفتابگردان اویلا هم خریدم ازین مارک های متفرقه نبوده چرا رنگش قرمزه ؟ اگه ممکنه لطفا تو ضیح دهید

طاها
ساعت11:41---16 تير 1395
روغن مایع آفتابگردان اولیا خریدم رنگش بجای زرد به قرمزی نزدیکه مثل بنزین میمونه . چرا ؟ فک میکنین توش چی زدن

مرتضی
ساعت10:20---5 تير 1395
من رشتم علوم ازمایشگاهیه و با انواع بیماری ها که چه تاثیری رو بدن داره روبه رو شدم. به نظر من این خرفایی که اینجا زده شده کاملا درسته. بهترین روغن روغن زیتونه که واسه همه چی مفیده و بد ترین روغن هم روغن های پالم و روغنهایی که با تکنولوژی ترایاخته درست شده. و متاسفانه تو کشور ما به تنها چیزی که ارزش قاعل میشن پزشکه. نه کادر تشهیص و پیشگیری. وزیر بهداشت درمان نباید پزشک باشه باید یه کسی باشه که بهداشت خونده. تنها چیزی که میتونم بگم اینکه اینجا جمهوری اسلامی ایرانه. فردا اگه این حرف من رو بشنون میان وایه پزشکه یه دوره بهداشت میزارن میگن اینم متخصص بهداشت. همه چی رو ماست مالیمیکنن.
شما برین راجبع مبحث ترایاخته هم مطالعه کنین. فاجعه اس. تو کشورهای تولید کننده ی ترایاخته مجوز برا مصرف خودشون ندارن میدن واسه ما استفاده کنیم


احسان
ساعت7:59---2 تير 1395
با سلام
بهترین روعن برای مصرف. روغن ارده است که توصیه شده. ارده از کنجد گرفته میشه.
ولی چون کسی مجوز بهداشت تولید روغن ارده را نداره همه جا روغن کنجد می گیرن.
شنیدم تازگیا کارگاهی در یزد بر پایه روش سنتیتولید روغن, به صورت بهداشتی روغن ارده می گیره. توصیه می کنم از روغن ارده استفاده کنین به جای حتی روغن کنجد


حسین
ساعت13:34---28 خرداد 1395
باسلام:
اینهایی که فرمودید درست ولی فقط روغن نیست که برای انسان مضر است , بلکه شاید بیش از 80% از خوراکیهای امروزی مشکل داشته و برای بدن مضر هستند.حالا باید چکار کرد؟


زنجاني
ساعت4:32---18 خرداد 1395
لطفا منابع اين گفته ها هم ذكر بشه تا در صورت امكان استفاده بهتر و موثق تري از اين مطالب بشه
ممنون


مادر ایرانی
ساعت4:42---13 فروردين 1395
سلام.مطلب بسیار مفیدی بود.ممنونم.
من مدت زیادی هست که به خاطر سلامتی بچه هام فقط از روغن کنجد،اون هم نه صنعتی،استفاده میکنم.توی شهر ما کارگاه ارده سازی هست که روغن کنحد هم تولید میکنن.سعی کنیم سالم زندگی کنیم.


حمید
ساعت2:06---10 فروردين 1395

خوده پیغمبر 63 سال بیشتر عمر نکرد چی میگین آخه
پاسخ :1 -مهم طول عمر نیست، کیفیت زندگی است 2 -مرگ برای همه هست؛ ولی علت مرگ مهم است ( مرگ طبیعی یا ناشی از بیماری ) 3 - پیامبران الهی و ائمه علیهم السلام در کمال تعادل طبع قرار داشته اند ( تعادل خاص ) و به غیر از امر خداوند یا کشته شدن از دنیا نمیرفته اند و نه با بیماری 4 - پیامبر خدا بر خلاف عموم که تصور بر رحلت ایشان دارند ، بنا بر اعتقاد عده ای به وسیله مسمومیت از دنیا رفته و شهید شده اند 



حمید
ساعت2:05---10 فروردين 1395
سلام...من حرفاتون رو قبول ندارم چون تقریبا همه بزرگان فامیل ما روغن دنبه میخوردن و هیچکدوم تا 70 سالگی نرسیدن و دراثر سکته فوت کردن...مثل عمو هام و پدر بزرگم....بعدم من خودم رشتم بیوتکنولوژیه...ما یه استاد داشتیم که میگفت ما ایرونیا خوب میخوریم اما فعالیت نداریم ...میگفت تمام مشکل ما ورزش نکردنه...البته درسته که توی کشاورزی ما مافیا بازی زیاد. انجام میشه اما آدم به راحتی میتونه تحقیق کنه و بلاخره چیزای سالم تری بخوره ما خوب میخوریم اما خوب استفاده نمیکنیم متاسفانه

حسین رضایی
ساعت14:47---2 فروردين 1395
سلام دوستان باتوجه به بیمارستانها و بیماریهای شایع کشورها ایران جزو رده سوم قرار دارد و ر ایران بیشترین بیماریها وجود دارد و برخلاف حرفهای گفته شده و میشه در بیمارستانها و از زبان دکترها برخلاف آن بود و در ایران بیشترین بیماریها وجود دارد و هیچ کدام از مسعولین کشور ما پاسخگو نیستن خود دکترها و روانشناسها و مسعولین از بهسترین واجناس خارجی استفاده میکنن چون اجناس خارجی هم سالمتر است و هم مفیدتر ولی اجناس ایرانی از نظیر موادهای خوراکی مانند روغن و سایر مواد غذایی بهداشتی نستن و دارای عوارض جانبی بوده اگر توجه داشته باشین انواع پفک هاو چیپس ها و چیزهای دیگه از قبیل این عناصر از مواد نفتی ساخته میشوند و کاملا سرطان زاده هستند و 90%ازبیماران سرطانی از این مواد غیر استاندار استفاده میکنند و دچار این بیماریها میشوند در ایران هیچ کدام از مواد خوراکی سالم نبوده و از هیچ استانداردی استفاده نمیشود و دارای سود فراوانی برای تولید کننده ها دارند

اکرم هاشمی
ساعت22:37---2 اسفند 1394
خیلی خیلی ممنون از اطلاعاتتون اما نسل جوان الان چه گناهی کرده اند این همه روغن های مضر با این همه تبلیغات واقعا همه آگاه نیستند و این مردم بیچاره هم به این رسانه ها اعتماد میکنند افسوس و صد افسوس

حامد
ساعت19:17---1 اسفند 1394
ائمه علیهم السلام از روغن زیتون استفاده می کردند

حمیدرضا
ساعت14:26---27 بهمن 1394
باسلام...
لطفا اگر میشه یه دوتا منبع علمی و معتبر برای حرفتون بیارید نه اینکه بگید چون فلان روغن از روی ظروف سخت تر پاک میشه ، پس بدتره و...
دوما ، اااااااااااگررررررر شما به علمم کمی واقف باشید خودتون متوجه میشید که مصرف دنبه منجر به بیماری های قلبی عروقی میشه و جزء یکی از ریسک فاکتورهای اصلی ، مصرف روغن با اسیدچرب اشباعه(روغن دنبه و حیوانی و...) . مصرف روغن کنجدم اگر به صورت سنتی تهییه بشه ، مشکل داره ، چون که اسید چرباش کاملا غیراشباعه و در معرض هوا به راحتی اکسیده میشه . فقط وقتی خوبه که به صورت صنعتی در خلآ تشکیل بشه .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: